Řízení o vyslovení přípustnosti převzetí do zdravotního ústavu

Řízení o vyslovení přípustnosti dalšího držení ve zdravotnickém ústavu

Soud doručuje všechna rozhodnutí v detenčním řízení pacientovi, jeho zástupci, opatrovníkovi pro řízení a nemocnici. Pokud se pacient stále nachází v nemocnici, soud mu rozhodnutí doručí přímo tam. Dnem doručení je pak den, kdy rozhodnutí přišlo do nemocnice. Nemocnice pacientovi musí zásilky od soudu předat ihned, jak je to možné. Pokud by nemocnice zásilky pacientovi nepředávala, pacient může podat stížnost.

Jak podat stížnost, se dozvíte zde.

 Pokud se pacient v nemocnici již nenachází, soud mu zásilky doručuje na jeho adresu do vlastních rukou nebo do datové schránky, pokud ji má zřízenou. V případě doručování prostřednictvím pošty je za den doručení považován den, kdy si pacient zásilku převzal. Pokud si ji nepřevezme, za den doručení se považuje 10. den od toho, kdy byla zásilka uložena na poště. V případě doručování do datové schránky je dnem doručení den, kdy se pacient přihlásí do datové schránky. Pokud se do datové schránky nepřihlásí, za den doručení se považuje 10. den od dodání rozhodnutí.

Pokud má soud pochyby o tom, že pacient rozhodnutí porozumí, zajistí, aby se pacient s obsahem rozhodnutí mohl seznámit vhodnou formou a měl je k dispozici. Může například pověřit zástupce nebo důvěrníka pacienta, aby mu vysvětlil, co pro něj z rozhodnutí vyplývá.

Kdo je zástupce pacienta, se dozvíte zde.

Kdo je důvěrník a jaké má pravomoci, se dozvíte zde